Incydent
Incydent to nieoczekiwane zdarzenie, które zakłóca normalne funkcjonowanie systemu, usługi lub procesu. Może to być np. awaria, błąd techniczny, błąd ludzki, problem bezpieczeństwa lub inna sytuacja wymagająca szybkiej reakcji. Zgłoszenie incydentu pozwala na szybsze podjęcie działań naprawczych i minimalizowanie wpływu na użytkowników lub organizację. Za pomocą dostępnego na tej stronie formularza należy niezwłocznie zgłaszać:
- kradzież danych w dowolnej formie,
- zagubienie nośnika z danymi lub dokumentacji papierowej,
- nieuprawnione kopiowanie lub wynoszenie danych,
- nieautoryzowaną modyfikację danych w dowolnej formie,
- udostępnienie danych nieuprawnionej osobie,
- nieprzestrzeganie przepisów Polityki Bezpieczeństwa Informacji w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach,
- zauważenie śladów usiłowania lub dokonania włamania do pomieszczeń lub zamykanych szaf na dokumenty,
- naruszenie poufności danych dostępowych do systemu informatycznego (system nie reaguje na hasło),
- częściowy lub całkowity brak danych albo dostęp do danych w zakresie szerszym niż wynikający z przyznanych uprawnień,
- brak dostępu do właściwej aplikacji lub zmianie zakresu wyznaczonego dostępu do zasobów serwera,
- podejrzenie obecności wirusa komputerowego,
- zauważenie śladów próby włamania do systemu informatycznego,
- znaczące spowolnienie działania systemu informatycznego,
- anomalie w funkcjonowaniu sieci komputerowej,
- kradzież lub podejrzenie kradzieży sprzętu komputerowego lub dokumentów zawierających dane,
- nieoczekiwaną zmianę położenia sprzętu komputerowego.